تاريخ : پنج شنبه 24 تير 1395برچسب:, | 1:17 | نویسنده : اعضای فعال کانون |

 نام نهادن زینب علیها السلام

چشم اهل مدینه، روزی به جمال زینب کبری روشن شد که پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله در سفر بودند. فاطمه زهرا علیها السلام به امیر مؤمنان علیه السلام عرض کردند: چون پدرم در مسافرت هستند، نامی برای این دختر برگزین. علی علیه السلام فرمودند: من بر پدرت پیشی نمی ‌گیرم. صبر می‌کنیم تا رسول خدا صلی الله علیه و آله از سفر باز گردند.

 پس از بازگشت رسول خدا صلی الله علیه و آله از ایشان خواستند تا نامی برای نو رسیده انتخاب کنند. پیامبر فرمودند: فرزندان فاطمه اگرچه اولاد من هستند، ولی امر آنها با خدا است و من منتظر دستور الهی می‌مانم. جبرئیل نازل شد و عرض کرد: خداوند می‌فرماید: نام این دختر را زینب بگذارید، چرا که این نام را در لوح محفوظ نوشته‌ایم.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 24 بهمن 1398برچسب:, | 21:15 | نویسنده : اعضای فعال کانون |

  دسته گلی که رضا قلدر به آب داد.

   (80 سال پیش درچنین روزی قانون کسف حجاب درایران اجرا شد)
کسی که حکومت پهلوی را در ایران تأسیس کرد به اسم رضاخان می شناسیم. اگرچه لقبهایی مثل رضاخان
میرپنج و رضاخان سردار سپه هم داشت.رضاخان خیلی دوست داشت غربی زندگی کند. آرزویش این بود که
ایران را مثل کشورهای اروپایی کند. یکی از کارهایی که او برای غربی شدن ایران انجام داد این بود که داشتن
حجاب برای زنان را ممنوع اعلام کرد. به این قانون رضاخان، قانون «کشف حجاب » می گویند.رضاخان آ نقدر به
کنترل کردن مردم با زور معتقد بود که حتی میخواست دین مردم را هم کنترل کند. مثلا از روحانیها امتحان
میگرفت و درحالی که خودش سواد چندانی نداشت تعیین میکرد که چه روحانی میتواند به مردم درس دین
بدهد. البته رضاخان به همین قناعت نکرد! روحانی هایی که در دولت کار میکردند حق نداشتند لباس روحانیت
بپوشند و باید از کت و کلاه غربی استفاده میکردند.

 



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 17 دی 1398برچسب:کشف حجاب ,رضاخان,قانون کشف حجاب, | 20:27 | نویسنده : اعضای فعال کانون |
امين!برو به دانشگاه اصلي، وقت را تلف نکن
 

شهيد امين ...

ولادت: ۱۳۴۸،تهران
شهادت: ۵/۱۰/۶۵،عمليات كربلاي ۴،شلمچه
شغل: دانش آموز
سمت: بسيجي

چند روز مانده به عمليات کربلاي ۴، نامه‌اي از يک پسر ۱۷ ساله به مجله «زن روز» مي‌رسد که در آن نامه، جوان که خود را «امير» معرفي کرده و هيچ نشاني ديگري (عکس يا نام‌خانوادگي) از خود باقي نگذاشته، درد دلي از وضعيت خانواده خود با مسئولان اين مجله کرده است. اين نامه که اولين نامه امير به مجله بود در تاريخ ۳ آذرماه ۱۳۶۵ نوشته شد.
متن نامه اول را بخوانيد.

به نام خداوند بخشنده و مهربان

خدمت خواهران عزيز و گرامي‌ام در مجله مفيد و پربار زن روز

سلام من را از اين فاصله دور پذيرا باشيد. آرزو مي‌کنم که در تمام مراحل زندگيتان موفق و مؤيد و سلامت باشيد. قبل از هر چيز لازم است از زحمات شما به‌خاطر فراهم آوردن اين مجله مفيد و سودمند تشکر کنم و باور کنيد بدون تعارف و تمجيدهاي دروغين، مجله زن روز بهترين مجله خانوادگي در سطح کشور و بهترين نشريه از بين نشريه‌هاي مؤسسه کيهان است. اما دليل اين که امروز در اين هواي باراني، اين برادر کوچکتان تصميم گرفت با شما درد دل کند مشکل بزرگي است که بر سر راهش قرار گرفته است. جريان را برايتان بازگو مي‌کنم.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 22 تير 1394برچسب:حجاب،عفاف،پاکدامنی،شهید امین, | 17:47 | نویسنده : اعضای فعال کانون |

بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است. روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را درمسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید.

یکی از پلیدترین توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر، توطئه‌ی کشف حجاب است. رضا‌خان که با طرح کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹ و با حمایت و هدایت انگلیسی‌ها بر سر کار آمد- درصدد اجرای تز اسلام‌زدائی و جایگزینی ارزش‌های لیبرالیستی در جامعه بود. از مهم‌ترین جلوه‌های این طرح، پدیده‌‌ی کشف حجاب بود.

برای آماده ساختن زمینه‌ی کشف حجاب، مجلس، در ششم دی‌‌ماه ۱۳۰۷ قانون متحدالشکل نمودن البسه را تصویب کرد که بر اساس آن، پوشیدن کت و شلوار و کراوات و کلاه فرنگی، برای مردان الزامی شد. تلاش‌های رضا‌خان، باعث شد تا عده‌ای از زنان غرب‌زده، به‌ویژه زنان درباری و دولتمردان، به صورت بی‌حجاب یا بدحجاب، در مجامع و معابر عمومی ظاهر شوند و مردم نیز تحت تأثیر اختناق و ظلم رضاخانی، حساسیت لازم را از خود نشان ندادند.

در سال ۱۳۱۳ رضا‌خان عازم ترکیه شد و با مشاهد‌ی تغییراتی که رژیم لائیک ترکیه به رهبری مصطفی‌‌کمال‌آتاتورک در جهت غربی کردن جامعه‌ی مسلمان ترکیه اجرا کرده بود، تحت تأثیر قرار گرفت و شدیدتر از گذشته، در راستای اسلام‌زدائی و به‌ویژه حجاب‌زدائی گام برداشت. در بهمن ۱۳۱۳، در افتتاح دانشگاه تهران، به دختران دستور دادند که بدون حجاب به تحصیل مشغول شوند.

 
 


ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 21 تير 1394برچسب:حجاب,عفاف,پاکدامنی, | 1:8 | نویسنده : اعضای فعال کانون |
دالیا مجاهد، مشاور اوباما معتقد است: زنانی که حجاب را رعایت می‌کنند آن را تنها با تقوا همراه نمی‌دانند بلکه همراه آن «اعتماد به نفس» و «کرامت» را می بینند.
 
به گزارش شفقنا، دالیا مجاهد کارشناس سرشناس آمریکایی مصری الاصل، رییس و مدیر اجرایی انجمن مجاهد (شرکت آموزش اجرایی و مشاوره متخصص جوامع مسلمان و خاورمیانه) مستقر در واشنگتن دی. سی است. وی مدیر اجرایی پیشین و تحلیلگر ارشد مرکز مطالعات اسلامی گالوپ است که در آنجا تحلیل پیمایش های جهان بینی مسلمانان در آمریکا و اروپا را سرپرستی می کرد. همراه با جان اسپوزیتو کتاب مهم «چه کسی برای اسلام حرف می زند؟ میلیون ها مسلمان در واقع چگونه می اندیشند» را نوشت.


ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 7 اسفند 1393برچسب:اسلام،حجاب،کرامت, | 22:10 | نویسنده : اعضای فعال کانون |

اعتدال در پوشش: اسلام برای ابعاد مختلف وجودی انسان دستورالعمل و برنامه دارد.

 هیچ موضوع کوچک و بزرگی نیست، مگر اینکه در اسلام حکمی معین و روشن داشته باشد و در کتاب خدا و سنت به تمام نیازمندی های بشر تا روز قیامت توجه شده است.
بر اساس این دیدگاه کلّی و جامع، لباس نیز در فرهنگ دینی، در مسیر هدایت و کمک انسان به سوی هدف اصلی مطرح است. اگر کسی به لباس، به عنوان هدف و ارزش مطلق بنگرد وشخصیّت خود را در گرو نوع لباسی که می‌پوشد، مشاهده و ارزیابی کند، از هدف اصلی که  عبودیّت و بندگی خداوند متعال است، دور شده است.



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 10 بهمن 1393برچسب:لباس,پوشش,حجاب, | 21:46 | نویسنده : اعضای فعال کانون |
صفحه قبل 1 صفحه بعد